#RZECZoPRAWIE - Maciej Wroński: co może zrobić premier Morawiecki, by pomóc branży transportowej w Polsce

Jedynym sposobem na powstrzymanie niekorzystnych dla polskich przewoźników unijnych przepisów, byłoby dogadanie się z tymi, którzy w tej chwili rozdają karty w UE, czyli Niemcami i Francją - uważa Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska.

Publikacja: 22.12.2017 14:39

Maciej Wroński

Maciej Wroński

Foto: rp.pl

dgk

- Cała branża transportowa stoi przed nieznanym. Unia Europejska, inspirowana przez Francje i Niemcy, zaostrza przepisy o delegowaniu, na stole leży pakiet drogowy, pojawia się filar praw socjalnych autorstwa przewodniczącego Komisji Europejskiej. Wszystkie te zmiany zmierzają do podniesienia kosztów zatrudnienia, są częściowo wymierzone wprost w polską branżę transportową, która dominuje na drogach UE. Czy polskie firmy transportowe przetrwają bez pomocy polskiego rządu? – zapytał Mateusz Rzemek gościa piątkowego programu #RZECZoPRAWIE.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025