Reklama

Jaka instytucja pomoże rozwikłać spór konsumenta z przedsiębiorcą

Korzystanie z polubownych metod rozwiązywania konfliktów daje szansę uzyskania rozstrzygnięcia satysfakcjonującego obie strony. „Rzeczpospolita" zebrała informacje o uprawnionych podmiotach, do których można zgłaszać problemy na linii firma – klient.

Publikacja: 13.10.2017 07:00

Jaka instytucja pomoże rozwikłać spór konsumenta z przedsiębiorcą

Foto: 123RF

Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z roszczeniem konsumenta i odmawia uznania reklamacji, a konsument nie chce przenosić tego sporu na drogę sądową, może skorzystać z innych sposobów wyjścia z konfliktu. Za zgodą obydwu stron neutralna osoba trzecia (niezależna instytucja) np. mediator, koncyliator albo arbiter pośredniczy wówczas w kontaktach między przedsiębiorcą a konsumentem i:

- umożliwia zbliżenie stanowisk stron (np. poprzez mediację),

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama