Reklama

UOKiK o sygnalistach informujących o kartelach

Zbieranie od obywateli informacji o kartelach przynosi już pewne efekty. Przez pierwsze trzy miesiące UOKiK odebrał 380 e-maili i 675 telefonów.

Aktualizacja: 28.07.2017 10:09 Publikacja: 28.07.2017 07:26

Pracownik nie powinien się obawiać powiadomić przełożonego o nieprawidłowościach

Pracownik nie powinien się obawiać powiadomić przełożonego o nieprawidłowościach

Foto: 123RF

W kwietniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił specjalną infolinię oraz adres e-mailowy, przez które można informować o zmowach cenowych. Przez pierwsze trzy miesiące UOKiK odebrał 380 e-maili i 675 telefonów. Większość nie była jednak związana z kartelami, ale z infolinii korzystali też niezadowoleni konsumenci.

– Wiele osób nie wie, czym się zajmujemy oraz co to jest naruszenie konkurencji, i dopytuje o to – mówi Marta Skrobisz, naczelnik wydziału w Departamencie Ochrony Konkurencji. – Jesteśmy jednak zadowoleni, bo było kilkanaście sygnałów, które nas zainteresowały. Chociaż żadne postępowanie, nawet wyjaśniające, nie zostało jeszcze wszczęte, to już odbyliśmy kilka spotkań z sygnalistami.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama