UOKiK o sygnalistach informujących o kartelach

Zbieranie od obywateli informacji o kartelach przynosi już pewne efekty. Przez pierwsze trzy miesiące UOKiK odebrał 380 e-maili i 675 telefonów.

Aktualizacja: 28.07.2017 10:09 Publikacja: 28.07.2017 07:26

Pracownik nie powinien się obawiać powiadomić przełożonego o nieprawidłowościach

Pracownik nie powinien się obawiać powiadomić przełożonego o nieprawidłowościach

Foto: 123RF

W kwietniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił specjalną infolinię oraz adres e-mailowy, przez które można informować o zmowach cenowych. Przez pierwsze trzy miesiące UOKiK odebrał 380 e-maili i 675 telefonów. Większość nie była jednak związana z kartelami, ale z infolinii korzystali też niezadowoleni konsumenci.

– Wiele osób nie wie, czym się zajmujemy oraz co to jest naruszenie konkurencji, i dopytuje o to – mówi Marta Skrobisz, naczelnik wydziału w Departamencie Ochrony Konkurencji. – Jesteśmy jednak zadowoleni, bo było kilkanaście sygnałów, które nas zainteresowały. Chociaż żadne postępowanie, nawet wyjaśniające, nie zostało jeszcze wszczęte, to już odbyliśmy kilka spotkań z sygnalistami.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?