Internet to dziś najważniejsza platforma komunikacji. Aktywnie korzysta z niego prawie połowa ludzi na świecie, a w Polsce ponad 25 milionów osób. W sieci spędzamy średnio około sześć godzin dziennie. To ogólnodostępne, prawie darmowe medium warto wykorzystać do budowania rozpoznawalności marki budowlanej.
Koncentrując uwagę konsumentów, Internet przejął wiele funkcji mediów tradycyjnych, stając się głównym kanałem komunikacji marketingowej. Również dla firm z branży budowlanej, choć jej przedstawiciele długo opierali się, zanim uznali sieć za istotny kanał dotarcia do klientów. Dominowała opinia, że wykonawcy budowlani „nie siedzą" w Internecie, w związku z czym nie ma sensu komunikować się z nimi tą drogą. Jednak producenci, chcąc trafić z informacją o ofercie do innych uczestników procesu budowlanego, takich jak architekci i inwestorzy, szybko docenili zalety netu, tworząc i publikując treści prezentujące ich ofertę w kontekście prac budowlanych i remontowych. Także branżowe wydawnictwa drukowane coraz odważniej zaznaczały obecność w Internecie, czego efektem jest dziś kilkaset polskojęzycznych stron i portali dedykowanych tematyce budowlanej. Dodając do nich powstające licznie blogi i vlogi, zakładane i prowadzone przez entuzjastów majsterkowania i prac wykończeniowych, widzi się różnorodną, obszerną i rozwojową platformę do komunikacji z klientami.