Aktualizacja: 30.03.2017 02:00 Publikacja: 30.03.2017 02:00
Foto: 123RF
Certyfikat rezydencji to zaświadczenie o miejscu zamieszkania osoby fizycznej dla celów podatkowych. Wydawany jest przez administrację podatkową tego państwa, w którym dana osoba mieszka. Podstawą wydania certyfikatu rezydencji w Polsce jest art. 306l ordynacji podatkowej, zgodnie z którym organ podatkowy wydaje certyfikat rezydencji na wniosek podatnika. Polskie urzędy skarbowe zwykle wydają certyfikaty rezydencji obywatelom polskim, którzy mieszkają w Polsce i pracują za granicą. W ten sposób Polacy potwierdzają swoją rezydencję w Polsce dla celów podatkowych, a certyfikaty przedkładają zagranicznemu pracodawcy. Jeśli Polak pracuje za granicą i chce swoje dochody rozliczyć w naszym kraju, to powinien posiadać taki certyfikat rezydencji. Gdy nie postara się o certyfikat, także będzie mógł rozliczyć w Polsce swoje dochody z zagranicy, ponieważ jego ośrodek interesów życiowych znajduje się w Polsce i z tego względu będzie on uznany za polskiego rezydenta. Osoba posiadająca polską rezydencję podatkową posiada nieograniczony obowiązek podatkowy i rozlicza się w Polsce ze wszystkich swoich dochodów osiągniętych zarówno w Polsce, jak i za granicą bez względu na miejsce położenia źródeł dochodu.
Zapowiadany na jesień drugi etap deregulacji ma przynieść więcej urzędowych „milczących zgód” i sprawniejszą wal...
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas