Konsumenci: za nieuczciwą reklamę trzeba płacić

Emisja reklamy odbywa się w interesie reklamującego. Jest to zatem forma korzystania z niej przez reklamującego i stanowi jego własne działanie także wówczas, gdy od strony technicznej emisją reklamy zajmuje się inny podmiot.

Aktualizacja: 26.02.2017 17:43 Publikacja: 26.02.2017 16:00

Konsumenci: za nieuczciwą reklamę trzeba płacić

Foto: 123RF

W jaki sposób postępować, gdy konkurent dopuszcza się nieuczciwych zachowań rynkowych, stosując reklamę wprowadzającą w błąd? W pierwszej kolejności należy odwołać się do przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj.: DzU z 2003 r. nr 153 poz. 1503 ze zm., dalej: „u.z.n.,k."). Reklama jako znaczące zjawisko gospodarcze jest przedmiotem uregulowania w wielu aktach prawnych, których liczba w ostatnim czasie rośnie. Obok tej ustawy, fundamentalne znacznie mają też m.in. przepisy ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj.: DzU z 2017 r. poz. 229, dalej: „u.o.k.k."), która jako akt prawa publicznoprawnego, określa zasady ochrony interesów przedsiębiorców i konsumentów, podejmowanej w interesie publicznym.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki