Konsumenci: za nieuczciwą reklamę trzeba płacić

Emisja reklamy odbywa się w interesie reklamującego. Jest to zatem forma korzystania z niej przez reklamującego i stanowi jego własne działanie także wówczas, gdy od strony technicznej emisją reklamy zajmuje się inny podmiot.

Aktualizacja: 26.02.2017 17:43 Publikacja: 26.02.2017 16:00

Konsumenci: za nieuczciwą reklamę trzeba płacić

Foto: 123RF

W jaki sposób postępować, gdy konkurent dopuszcza się nieuczciwych zachowań rynkowych, stosując reklamę wprowadzającą w błąd? W pierwszej kolejności należy odwołać się do przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj.: DzU z 2003 r. nr 153 poz. 1503 ze zm., dalej: „u.z.n.,k."). Reklama jako znaczące zjawisko gospodarcze jest przedmiotem uregulowania w wielu aktach prawnych, których liczba w ostatnim czasie rośnie. Obok tej ustawy, fundamentalne znacznie mają też m.in. przepisy ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj.: DzU z 2017 r. poz. 229, dalej: „u.o.k.k."), która jako akt prawa publicznoprawnego, określa zasady ochrony interesów przedsiębiorców i konsumentów, podejmowanej w interesie publicznym.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama