Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - poradnik UOKiK dla przedsiębiorców

UOKiK przygotował poradnik dla przedsiębiorców, który powinien ułatwić im wypełnienie nowych obowiązków związanych z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich.

Aktualizacja: 16.12.2016 07:14 Publikacja: 16.12.2016 06:00

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - poradnik UOKiK dla przedsiębiorców

Foto: www.sxc.hu

Akcja związana jest z tym, że 10 stycznia 2017 r. wchodzi w życie ustawa z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta, będzie miał obowiązek poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo, co w założeniu ustawy, ale potwierdza to też praktyka podobnych postępowań, ma prościej i szybciej rozwiązywać konflikty z konsumentami.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, by odpowiadając na reklamację, przedsiębiorca informacje te oraz swoje stanowisko przekazywał na papierze lub innym trwałym nośniku, np. USB lub płycie CD. Brak informacji oznaczać będzie automatycznie, że firma zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem. Ma też wskazywać konsumentowi, który podmiot jest właściwy do rozwiązania sporu; ich lista będzie też na stronie WWW urzędu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku