Aktualizacja: 16.12.2016 07:14 Publikacja: 16.12.2016 06:00
Foto: www.sxc.hu
Akcja związana jest z tym, że 10 stycznia 2017 r. wchodzi w życie ustawa z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta, będzie miał obowiązek poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo, co w założeniu ustawy, ale potwierdza to też praktyka podobnych postępowań, ma prościej i szybciej rozwiązywać konflikty z konsumentami.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, by odpowiadając na reklamację, przedsiębiorca informacje te oraz swoje stanowisko przekazywał na papierze lub innym trwałym nośniku, np. USB lub płycie CD. Brak informacji oznaczać będzie automatycznie, że firma zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem. Ma też wskazywać konsumentowi, który podmiot jest właściwy do rozwiązania sporu; ich lista będzie też na stronie WWW urzędu.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas