Aktualizacja: 16.12.2016 07:14 Publikacja: 16.12.2016 06:00
Foto: www.sxc.hu
Akcja związana jest z tym, że 10 stycznia 2017 r. wchodzi w życie ustawa z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta, będzie miał obowiązek poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo, co w założeniu ustawy, ale potwierdza to też praktyka podobnych postępowań, ma prościej i szybciej rozwiązywać konflikty z konsumentami.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, by odpowiadając na reklamację, przedsiębiorca informacje te oraz swoje stanowisko przekazywał na papierze lub innym trwałym nośniku, np. USB lub płycie CD. Brak informacji oznaczać będzie automatycznie, że firma zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem. Ma też wskazywać konsumentowi, który podmiot jest właściwy do rozwiązania sporu; ich lista będzie też na stronie WWW urzędu.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas