Aktualizacja: 20.07.2021 06:04 Publikacja: 19.07.2021 18:19
Foto: Adobe Stock
Już ponad 250 tys. firm dostało z Polskiego Funduszu Rozwoju decyzje o umorzeniu subwencji na utrzymanie biznesu w czasie epidemii koronawirusa. Skarbówka długo jednak trzymała je w niepewności, jakie będą zasady podatkowego rozliczenia. 20 lipca upływa termin płatności podatku, a dopiero 19 lipca ukazało się rozporządzenie ministra finansów o jego zaniechaniu. Nie oznacza to jednak dla przedsiębiorców końca problemów.
Okazuje się bowiem, że nie wiadomo, jak to zaniechanie zaksięgować. Piszą o tym do nas czytelnicy, trwają dyskusje na podatkowych forach. Rozporządzenie ministra finansów nie zmienia bowiem zasady wynikającej z ustaw o PIT i o CIT, że umorzona subwencja jest firmowym przychodem. Czy należy go wpisać do księgi?
Zapowiadany na jesień drugi etap deregulacji ma przynieść więcej urzędowych „milczących zgód” i sprawniejszą wal...
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas