Reklama
Rozwiń

Umorzone subwencje z PFR: jak to zaksięgować

Tarcza finansowa bez podatku, to już pewne. Nie wiadomo jednak, jak wpisać wsparcie w księdze.

Aktualizacja: 20.07.2021 06:04 Publikacja: 19.07.2021 18:19

Umorzone subwencje z PFR: jak to zaksięgować

Foto: Adobe Stock

Już ponad 250 tys. firm dostało z Polskiego Funduszu Rozwoju decyzje o umorzeniu subwencji na utrzymanie biznesu w czasie epidemii koronawirusa. Skarbówka długo jednak trzymała je w niepewności, jakie będą zasady podatkowego rozliczenia. 20 lipca upływa termin płatności podatku, a dopiero 19 lipca ukazało się rozporządzenie ministra finansów o jego zaniechaniu. Nie oznacza to jednak dla przedsiębiorców końca problemów.

Okazuje się bowiem, że nie wiadomo, jak to zaniechanie zaksięgować. Piszą o tym do nas czytelnicy, trwają dyskusje na podatkowych forach. Rozporządzenie ministra finansów nie zmienia bowiem zasady wynikającej z ustaw o PIT i o CIT, że umorzona subwencja jest firmowym przychodem. Czy należy go wpisać do księgi?

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego