Aktualizacja: 20.07.2021 06:04 Publikacja: 19.07.2021 18:19
Foto: Adobe Stock
Już ponad 250 tys. firm dostało z Polskiego Funduszu Rozwoju decyzje o umorzeniu subwencji na utrzymanie biznesu w czasie epidemii koronawirusa. Skarbówka długo jednak trzymała je w niepewności, jakie będą zasady podatkowego rozliczenia. 20 lipca upływa termin płatności podatku, a dopiero 19 lipca ukazało się rozporządzenie ministra finansów o jego zaniechaniu. Nie oznacza to jednak dla przedsiębiorców końca problemów.
Okazuje się bowiem, że nie wiadomo, jak to zaniechanie zaksięgować. Piszą o tym do nas czytelnicy, trwają dyskusje na podatkowych forach. Rozporządzenie ministra finansów nie zmienia bowiem zasady wynikającej z ustaw o PIT i o CIT, że umorzona subwencja jest firmowym przychodem. Czy należy go wpisać do księgi?
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas