Aktualizacja: 11.05.2016 05:00 Publikacja: 11.05.2016 05:00
Foto: 123RF
Dzieje się tak przy różnych okazjach. Postępowanie administracyjne dotyczyć może zarówno spraw budowlanych (decyzja o warunkach zabudowy, pozwolenie na budowę), jak i uzyskiwania zgód na różnego rodzaju czynności. Warto pamiętać, że ustawodawca stworzył możliwość inicjowania takich postępowań w formie elektronicznej.
Zgodnie z art. 63 Kodeksu postępowania administracyjnego podanie do organu administracji publicznej może być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu, ustnie do protokołu, a także innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą danego organu. W podaniu trzeba wskazać od kogo pochodzi, adres, a także żądanie. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego musi być ponadto uwierzytelnione przy użyciu mechanizmów określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zawierać dane w ustalonym formacie (zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach) oraz zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie. Jeżeli w podaniu tego adresu wskazanego nie ma, przyjmuje się, że właściwy jest adres, z którego nadano podanie w formie dokumentu elektronicznego.
Zapowiadany na jesień drugi etap deregulacji ma przynieść więcej urzędowych „milczących zgód” i sprawniejszą wal...
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas