Aktualizacja: 11.05.2016 05:00 Publikacja: 11.05.2016 05:00
Foto: 123RF
Dzieje się tak przy różnych okazjach. Postępowanie administracyjne dotyczyć może zarówno spraw budowlanych (decyzja o warunkach zabudowy, pozwolenie na budowę), jak i uzyskiwania zgód na różnego rodzaju czynności. Warto pamiętać, że ustawodawca stworzył możliwość inicjowania takich postępowań w formie elektronicznej.
Zgodnie z art. 63 Kodeksu postępowania administracyjnego podanie do organu administracji publicznej może być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu, ustnie do protokołu, a także innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą danego organu. W podaniu trzeba wskazać od kogo pochodzi, adres, a także żądanie. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego musi być ponadto uwierzytelnione przy użyciu mechanizmów określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zawierać dane w ustalonym formacie (zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach) oraz zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie. Jeżeli w podaniu tego adresu wskazanego nie ma, przyjmuje się, że właściwy jest adres, z którego nadano podanie w formie dokumentu elektronicznego.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas