Aktualizacja: 12.01.2016 06:10 Publikacja: 12.01.2016 06:10
Foto: www.sxc.hu
Przepisy unijne harmonizują praktycznie wszystkie kwestie związane z dostępem do wspólnego wolnego rynku. Regulacje te dotyczą także sfery zamówień publicznych, których wartość, według szacunków Parlamentu Europejskiego, stanowi aż 16 proc. unijnego PKB.
Dzięki unijnym dyrektywom, m.in. tzw. dyrektywie klasycznej 2004/18/WE oraz dyrektywie sektorowej 2004/17/WE, tryby prowadzonych w Polsce i w Niemczech przetargów publicznych są podobne. Uczestnicy obu systemów działają jednak według odrębnych schematów i borykają się z odmiennymi problemami praktycznymi. W rzeczywistości realia w obu krajach, zarówno w sferze prawnej, jak i w zakresie wykładni obowiązujących norm i wypracowanych na tej podstawie modeli postępowania, istotnie się od siebie różnią.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas