Reklama
Rozwiń

Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Najważniejszy dokument o charakterze organizacyjnym w spółce powinien przede wszystkim służyć usprawnieniu procesu podejmowania decyzji gospodarczych.

Publikacja: 08.01.2016 02:00

Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Foto: Adobe Stock

W kodeksie spółek handlowych nie została unormowana kwestia regulaminu zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jego wdrożenie w sp. z o.o. jest fakultatywne. Wydaje się jednak, że im spółka jest większa, tym względy praktyczne bardziej przemawiają za jego opracowaniem. Omawiany dokument pozwala mianowicie na ustalenie sposobu działania zarządu, bez obszernej, szczegółowej regulacji owej tematyki w umowie podmiotu. Pomaga on także usprawnić proces decyzyjny w tym gremium. W omawianym dokumencie można bowiem dokonać podziału obowiązków pomiędzy członków zarządu, a także wskazać spektrum ich kompetencji. Oprócz tego regulamin może również opisywać zasady podejmowania uchwał, sporządzania protokołów czy odbywania posiedzeń zarządu >patrz wzór regulaminu zarządu sp. z o.o.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku