Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Najważniejszy dokument o charakterze organizacyjnym w spółce powinien przede wszystkim służyć usprawnieniu procesu podejmowania decyzji gospodarczych.

Publikacja: 08.01.2016 02:00

Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Foto: Adobe Stock

W kodeksie spółek handlowych nie została unormowana kwestia regulaminu zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jego wdrożenie w sp. z o.o. jest fakultatywne. Wydaje się jednak, że im spółka jest większa, tym względy praktyczne bardziej przemawiają za jego opracowaniem. Omawiany dokument pozwala mianowicie na ustalenie sposobu działania zarządu, bez obszernej, szczegółowej regulacji owej tematyki w umowie podmiotu. Pomaga on także usprawnić proces decyzyjny w tym gremium. W omawianym dokumencie można bowiem dokonać podziału obowiązków pomiędzy członków zarządu, a także wskazać spektrum ich kompetencji. Oprócz tego regulamin może również opisywać zasady podejmowania uchwał, sporządzania protokołów czy odbywania posiedzeń zarządu >patrz wzór regulaminu zarządu sp. z o.o.

Pozostało 87% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska