Reklama

Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Najważniejszy dokument o charakterze organizacyjnym w spółce powinien przede wszystkim służyć usprawnieniu procesu podejmowania decyzji gospodarczych.

Publikacja: 08.01.2016 02:00

Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Foto: Adobe Stock

W kodeksie spółek handlowych nie została unormowana kwestia regulaminu zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jego wdrożenie w sp. z o.o. jest fakultatywne. Wydaje się jednak, że im spółka jest większa, tym względy praktyczne bardziej przemawiają za jego opracowaniem. Omawiany dokument pozwala mianowicie na ustalenie sposobu działania zarządu, bez obszernej, szczegółowej regulacji owej tematyki w umowie podmiotu. Pomaga on także usprawnić proces decyzyjny w tym gremium. W omawianym dokumencie można bowiem dokonać podziału obowiązków pomiędzy członków zarządu, a także wskazać spektrum ich kompetencji. Oprócz tego regulamin może również opisywać zasady podejmowania uchwał, sporządzania protokołów czy odbywania posiedzeń zarządu >patrz wzór regulaminu zarządu sp. z o.o.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama