Prawidłowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Osoba, która chciała skontaktować się z instytucją finansową za pośrednictwem jej strony, musiała się zgodzić na przetwarzanie jej danych m.in. w celach marketingowych oraz na otrzymywanie informacji handlowych.

Aktualizacja: 02.01.2016 12:34 Publikacja: 02.01.2016 09:30

Prawidłowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Sprawa dotyczyła jednego z działających w Polsce banków i do jego władz generalny inspektor ochrony danych osobowych (GIODO) wystąpił o zaprzestanie takich praktyk. Jednak można ją uogólnić i odnieść do wszystkich administratorów danych. Naruszenie reguł związanych z prawidłowym przetwarzaniem danych polegało na tym, że osoba kontaktująca się z bankiem za pośrednictwem strony internetowej, niebędąca przy tym jego klientem, musiała wyrazić zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych, w szczególności w celach marketingowych związanych z promocją i reklamą produktów oraz usług tej instytucji. Musiała także udzielić zgody na otrzymywanie od banku informacji handlowej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Pozostało 92% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska