Reklama

Prawidłowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Osoba, która chciała skontaktować się z instytucją finansową za pośrednictwem jej strony, musiała się zgodzić na przetwarzanie jej danych m.in. w celach marketingowych oraz na otrzymywanie informacji handlowych.

Aktualizacja: 02.01.2016 12:34 Publikacja: 02.01.2016 09:30

Prawidłowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Sprawa dotyczyła jednego z działających w Polsce banków i do jego władz generalny inspektor ochrony danych osobowych (GIODO) wystąpił o zaprzestanie takich praktyk. Jednak można ją uogólnić i odnieść do wszystkich administratorów danych. Naruszenie reguł związanych z prawidłowym przetwarzaniem danych polegało na tym, że osoba kontaktująca się z bankiem za pośrednictwem strony internetowej, niebędąca przy tym jego klientem, musiała wyrazić zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych, w szczególności w celach marketingowych związanych z promocją i reklamą produktów oraz usług tej instytucji. Musiała także udzielić zgody na otrzymywanie od banku informacji handlowej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama