Aktualizacja: 02.01.2016 12:34 Publikacja: 02.01.2016 09:30
Sprawa dotyczyła jednego z działających w Polsce banków i do jego władz generalny inspektor ochrony danych osobowych (GIODO) wystąpił o zaprzestanie takich praktyk. Jednak można ją uogólnić i odnieść do wszystkich administratorów danych. Naruszenie reguł związanych z prawidłowym przetwarzaniem danych polegało na tym, że osoba kontaktująca się z bankiem za pośrednictwem strony internetowej, niebędąca przy tym jego klientem, musiała wyrazić zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych, w szczególności w celach marketingowych związanych z promocją i reklamą produktów oraz usług tej instytucji. Musiała także udzielić zgody na otrzymywanie od banku informacji handlowej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas