Pracodawca nie powinien udzielać przez telefon informacji o pracowniku i jego pensji

Telefoniczne udostępnienie informacji o pracowniku jest dopuszczalne, ale ryzykowne. Niewykluczone, że w ten sposób wyciekną dane osobowe, które pracodawca bezwzględnie musi chronić.

Aktualizacja: 07.11.2015 15:25 Publikacja: 07.11.2015 01:00

Pracodawca nie powinien udzielać przez telefon informacji o pracowniku i jego pensji

Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski

Czy pracodawca może telefonicznie udzielić bankowi informacji o zarobkach pracownika? – pyta czytelnik.

Informacje o wysokości wynagrodzenia pracownika uznawane są za jego dane osobowe. Dlatego ich przetwarzanie przez pracodawcę, jako administratora danych osobowych, powinno odbywać się zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 1182 ze zm.).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama