Aktualizacja: 11.09.2015 05:00 Publikacja: 11.09.2015 05:00
Foto: 123RF
Wolny rynek wcale nie oznacza pełnej dowolności. Prowadząc działalność gospodarczą, trzeba przestrzegać wielu reguł, w tym tych, które wynikają z ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2015r., poz. 184). Zawiera ona zakazy wpływające m.in. na możliwość zawierania pewnego rodzaju porozumień między współpracującymi lub konkurującymi firmami, jak i treść takich kontraktów narzucanych innym firmom bądź klientom (konsumentom).
Nie zawsze dotyczą one bezwzględnie wszystkich firm. Czasem mimo zawarcia porozumienia, które na pierwszy rzut oka zdaje się niezgodne z prawem, firma nie złamie tak naprawdę reguł. Tego samego typu porozumienie może być raz uznane za nielegalne, a innym zgodne z zasadami wolnego rynku. O tym może decydować np. zakres działania przedsiębiorcy albo fakt wystąpienia dodatkowych korzyści dla wszystkich uczestników życia gospodarczego. Tak czy inaczej należy pamiętać o przepisach, które mają przeciwdziałać naruszaniu uczciwej konkurencji.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas