Brak zaufania do pracownika to uzasadniony powód wypowiedzenia

Brak zaufania do pracownika to uzasadniony powód wypowiedzenia mu umowy. Powinien się jednak opierać na obiektywnych i racjonalnych podstawach, które ocenia sąd.

Aktualizacja: 24.03.2015 08:18 Publikacja: 24.03.2015 05:00

Brak zaufania do pracownika to uzasadniony powód wypowiedzenia

Foto: www.sxc.hu

Wypowiadając zatrudnionemu umowę zawartą na czas nieokreślony, trzeba wskazać konkretną przyczynę tej decyzji. To istotny warunek formalny, który skontroluje sąd, gdy pracownik odwoła się od wymówienia. Dlatego podanie przez szefa jako przyczyny wypowiedzenia jedynie sformułowania „utrata zaufania" nie spełnia wymogów konkretności i jest sprzeczne z art. 30 § 4 k.p. Nie jest to bowiem ścisły powód umożliwiający sądowi ocenę, czy wymówienie było faktycznie uzasadnione. Pracodawca powinien więc wskazać, z czego wynika ta utrata zaufania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku