Sprzedaż przez internet: efektywne ograniczenie

Kanał sprzedaży w sieci stanowi jedną z podstawowych form dystrybucji towarów. Dzięki powszechnej dostępności i łatwości w dotarciu do odbiorcy sprzedaż online umożliwia przedsiębiorcom potencjalnie nieograniczone możliwości zbytu towarów kontrahentom z różnych obszarów geograficznych.

Aktualizacja: 20.03.2015 05:50 Publikacja: 20.03.2015 05:10

Sprzedaż przez internet: efektywne ograniczenie

Foto: www.sxc.hu

O ile z punktu widzenia odbiorcy końcowego możliwość nieograniczonego zakupu towaru przez Internet stanowi coraz częściej podstawowy element decyzji zakupowych, o tyle w praktyce zdarza się, że przedsiębiorcy w celu ochrony swoich interesów gospodarczych mogą dążyć do ograniczenia sprzedaży internetowej.

Co do zasady ograniczenia te polegają na tym, że dostawca produktów wprowadzający je do obrotu ustala z jego dystrybutorami zasięg oferty handlowej dystrybutora, która może być kierowana przez kanał sprzedaży internetowej. Zasięg tej oferty jest limitowany przez wskazanie terytoriów lub grup klientów, którym dystrybutor nie będzie sprzedawał towarów przez internet. Typowymi przykładami tego rodzaju ograniczeń są:

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki