Sprzedaż przez internet: efektywne ograniczenie

Kanał sprzedaży w sieci stanowi jedną z podstawowych form dystrybucji towarów. Dzięki powszechnej dostępności i łatwości w dotarciu do odbiorcy sprzedaż online umożliwia przedsiębiorcom potencjalnie nieograniczone możliwości zbytu towarów kontrahentom z różnych obszarów geograficznych.

Aktualizacja: 20.03.2015 05:50 Publikacja: 20.03.2015 05:10

Sprzedaż przez internet: efektywne ograniczenie

Foto: www.sxc.hu

O ile z punktu widzenia odbiorcy końcowego możliwość nieograniczonego zakupu towaru przez Internet stanowi coraz częściej podstawowy element decyzji zakupowych, o tyle w praktyce zdarza się, że przedsiębiorcy w celu ochrony swoich interesów gospodarczych mogą dążyć do ograniczenia sprzedaży internetowej.

Co do zasady ograniczenia te polegają na tym, że dostawca produktów wprowadzający je do obrotu ustala z jego dystrybutorami zasięg oferty handlowej dystrybutora, która może być kierowana przez kanał sprzedaży internetowej. Zasięg tej oferty jest limitowany przez wskazanie terytoriów lub grup klientów, którym dystrybutor nie będzie sprzedawał towarów przez internet. Typowymi przykładami tego rodzaju ograniczeń są:

Pozostało 89% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy