Na jego pomoc mogą liczyć także przedsiębiorcy, którzy mają problemy albo ze swoją gospodarczą polisą, albo ubezpieczycielem, z którym nie potrafią się polubownie dogadać. Prowadzący działalność gospodarczą, zanim rozpoczną swój spór przed sądem, mogą zawsze skorzystać z interwencji rzecznika ubezpieczonych. On wprawdzie nie zdecyduje o przyznaniu odszkodowania czy zwiększeniu świadczenia, ale ma szansę wyjaśnić z ubezpieczycielem sporne kwestie prawne. Jeśli uda mu się dojść do porozumienia z zakładem ubezpieczeń, to kosztowny i długotrwały proces przedsiębiorcy okaże się zbędny, a pieniądze na pomoc prawna czy opłaty sądowe zostaną w kasie firmy i kieszeniach pracowników. Nie tylko na tym może polegać sukces rzecznika ubezpieczonych. Ma on również uprawnienie do przedstawiania sądowi rozstrzygającemu konkretne ubezpieczeniowe problemy swojego poglądu na sprawę. Dobrze, by przedsiębiorcy wiedzieli, że sądy, jak pokazuje praktyka, liczą się ze stanowiskiem rzecznika.
Proceduralne szczegóły składania przez przedsiębiorcę skargi do rzecznika ubezpieczonych przedstawia na >D3 radca prawny Monika Kosman z Kancelarii Gajek i Wspólnicy.
Zapraszam do lektury najnowszego tygodnika „Prawo w biznesie".