Aktualizacja: 23.01.2015 01:00 Publikacja: 23.01.2015 01:00
Foto: Rzeczpospolita
Telemarketerzy czarowali swoich klientów, nie informowali precyzyjnie o szczegółach przyszłego kontraktu, stawiali na swój urok osobisty. Liczyli na zaskoczenie przedstawianą przez siebie propozycją handlową czy na drobne niedopowiedzenia. Ufny klient budził się w realu, gdy kurier przywoził mu czwarty telewizor, chińską choinkę plastikową czy kolejny komplet garnków ze Szwajcarii. Wszystko to należy już do przeszłości.
Nowe przepisy z jednej strony mają chronić konsumentów, gdyż oferty utrwalone w mailu czy na innym trwałym nośniku powinny wyeliminować niejasności i braki transakcji. Z drugiej jednak strony sprzedawca straci jeden z głównych atutów sprzedaży przez telefon, czyli możliwość szybkiego zawarcia kontraktu. Prawdopodobnie nowe zasady spowodują początkowo ograniczenie liczby telefonicznych biznesów, a tym samym uderzą finansowo w przedsiębiorców. Wzrosną też pewnie koszty transakcyjne. Jednak zyska pewność obrotu, zmniejszy się liczba reklamacji i wzajemnych pretensji. Ustawodawca słusznie wyszedł z założenia, że słowo pisane to więcej niż wypowiedziane. Czas z pewnością pokaże, że firmy dostosują się do powstałych warunków i odzyskają rynkowa pozycję w handlu na odległość. Tymczasem warto przeanalizować tekst „Nie wystarczy powiedzieć – tak", by poznać obowiązujące procedury zawierania umów przez telefon. Autorem jest Krzysztof Lehmann, główny specjalista w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas