Dokąd zmierzają zamówienia publiczne

Uchwalone niedawno dyrektywy zamówieniowe to szansa na nowe podejście do kwestii wydawania pieniędzy publicznych. Warto zatem jak najszybciej przeprowadzić debatę na temat ich implementacji.

Publikacja: 20.01.2015 03:00

Uchwalenie pakietu nowych dyrektyw dotyczących przetargów uzasadniano m.in. koniecznością zmniejszen

Uchwalenie pakietu nowych dyrektyw dotyczących przetargów uzasadniano m.in. koniecznością zmniejszenia kosztów dla zamawiających i wykonawców związanych z prowadzeniem i uczestniczeniem w przetargach oraz doprecyzowaniem terminów. Na zdjęciu: siedziba Parlamentu Europejskiego w Brukseli

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Zborowski Bartłomiej Zborowski

Przez wiele lat zajmowałem się prawem zamówień publicznych, prowadząc szereg postępowań przetargowych wartych niejednokrotnie wiele miliardów złotych. Ostatnio wykonuję zawód radcy prawnego za granicą i obserwuję, jak wygląda w praktyce zawieranie i realizowanie umów w innych krajach. W związku z uchwaleniem nowych dyrektyw dotyczących zamówień publicznych, które muszą być wprowadzone do prawa polskiego nie później niż do 18 kwietnia 2016 r., chciałbym podzielić się moimi refleksjami dotyczącymi przyszłości polskiego prawa zamówień publicznych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama