Kiedy zawieranie porozumień między firmami nie narusza konkurencji

Jeżeli przedsiębiorcy wykażą, że zawarte pomiędzy nimi porozumienie nie uderza w konkurentów i dodatkowo przynosi uczestnikom rynku pewne korzyści, nie zostaną ukarani za udział w zmowie.

Publikacja: 07.01.2015 06:10

Kiedy zawieranie porozumień między firmami nie narusza konkurencji

Foto: www.sxc.hu

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 ze zm.) zakazuje zawierania porozumień, których celem lub skutkiem (choćby niezamierzonym i nieplanowanym) jest wyeliminowanie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym. W szczególności mogą one polegać na:

- ustalaniu, bezpośrednio lub pośrednio, cen i innych warunków zakupu lub sprzedaży towarów,

Pozostało 94% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska