Aktualizacja: 18.12.2014 06:10 Publikacja: 18.12.2014 06:10
Foto: Fotorzepa,Radek Pasterski
Co to jest gwarancja? Przede wszystkim gwarancja stanowi ważny dodatek do kupowanych towarów. Zgodnie z art. 577 § 1 kodeksu cywilnego, gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
Wbrew pozorom, gwarancja jest stosunkowo wygodnym dokumentem dla przedsiębiorcy-gwaranta i stanowi elastyczną formę kształtowania odpowiedzialności sprzedawcy względem nabywcy za sprzedany produkt. Przepisy regulujące kwestie gwarancji dają sprzedawcy dużą swobodę w kształtowaniu zakresu gwarancji czy też okresu jej obowiązywania. W praktyce gwarancję można ukształtować dość wąsko. Udzielenie gwarancji jest także korzystne dla przedsiębiorcy z tego względu, że w powszechnej opinii panuje przekonanie, iż wykonywanie uprawnień związanych z reklamacją nabytego towaru związane jest z posiadanym dokumentem gwarancyjnym. W szczególności, w świadomości konsumentów gwarancja jest równoznaczna z posiadaniem uprawnienia do reklamacji.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas