Nowa ustawy o prawach konsumenta: co dalej z telemarketingiem

Do skutecznego zawarcia umowy przez telefon niezbędne będzie przesłanie przez przedsiębiorcę do konsumenta treści proponowanej umowy pocztą tradycyjną lub e-mailem, czyli potwierdzenie treści umowy zaproponowanej przez telefon.

Publikacja: 05.12.2014 02:00

Przedsiębiorcy muszą liczyć się ze zmianą procedur zawierania umów z konsumentami przez telefon. Nowa ustawa wprowadza m.in. obowiązek wyraźnego poinformowania konsumenta, że celem rozmowy jest zawarcie umowy na odległość. Jednocześnie po wejściu w życie nowej ustawy umowa nie będzie mogła zostać zawarta tylko na podstawie kontaktu telefonicznego.

Uwaga! Dla skutecznego zawarcia umowy przez telefon niezbędne będzie przesłanie przez przedsiębiorcę do konsumenta treści proponowanej umowy pocztą tradycyjną lub e-mailem (czyli potwierdzenie treści umowy zaproponowanej przez telefon). Po otrzymaniu treści umowy w ww. formie i zapoznaniu się z propozycją konsument będzie mógł potwierdzić zawarcie umowy w ten sam sposób.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń