Nowa ustawy o prawach konsumenta: co dalej z telemarketingiem

Do skutecznego zawarcia umowy przez telefon niezbędne będzie przesłanie przez przedsiębiorcę do konsumenta treści proponowanej umowy pocztą tradycyjną lub e-mailem, czyli potwierdzenie treści umowy zaproponowanej przez telefon.

Publikacja: 05.12.2014 02:00

Przedsiębiorcy muszą liczyć się ze zmianą procedur zawierania umów z konsumentami przez telefon. Nowa ustawa wprowadza m.in. obowiązek wyraźnego poinformowania konsumenta, że celem rozmowy jest zawarcie umowy na odległość. Jednocześnie po wejściu w życie nowej ustawy umowa nie będzie mogła zostać zawarta tylko na podstawie kontaktu telefonicznego.

Uwaga! Dla skutecznego zawarcia umowy przez telefon niezbędne będzie przesłanie przez przedsiębiorcę do konsumenta treści proponowanej umowy pocztą tradycyjną lub e-mailem (czyli potwierdzenie treści umowy zaproponowanej przez telefon). Po otrzymaniu treści umowy w ww. formie i zapoznaniu się z propozycją konsument będzie mógł potwierdzić zawarcie umowy w ten sam sposób.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku