Ile czasu ma firma na reklamację i odstąpienie od umowy

W ramach swojej działalności gospodarczej kupiłam od innego przedsiębiorcy kilkanaście par specjalistycznych kombinezonów. Dzień po przywiezieniu ich przez kuriera okazało się, że mają one wady wykluczające ich użytkowanie. Złożyłam zatem reklamację z tytułu rękojmi (odstąpiłam od umowy), ale sprzedawca jej nie uwzględnił, powołując się na rzekome opóźnienie przeze mnie w zgłoszeniu wad, co – według niego – powinno było nastąpić natychmiast po odbiorze towaru. Czy jego stanowisko jest słuszne? Dodam, że złożenie reklamacji dzień po otrzymaniu kombinezonów podyktowane było koniecznością ich dokładnego sprawdzenia przez osobę, która się tym zajmuje – pyta pani Janina.

Publikacja: 24.05.2019 06:20

Ile czasu ma firma na reklamację i odstąpienie od umowy

Foto: Adobe Stock

W świetle art. 563 § 1 kodeksu cywilnego przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

Czytaj także: Reklamacja: jaki jest termin na odpowiedź

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku