Reklama
Rozwiń

Ile czasu ma firma na reklamację i odstąpienie od umowy

W ramach swojej działalności gospodarczej kupiłam od innego przedsiębiorcy kilkanaście par specjalistycznych kombinezonów. Dzień po przywiezieniu ich przez kuriera okazało się, że mają one wady wykluczające ich użytkowanie. Złożyłam zatem reklamację z tytułu rękojmi (odstąpiłam od umowy), ale sprzedawca jej nie uwzględnił, powołując się na rzekome opóźnienie przeze mnie w zgłoszeniu wad, co – według niego – powinno było nastąpić natychmiast po odbiorze towaru. Czy jego stanowisko jest słuszne? Dodam, że złożenie reklamacji dzień po otrzymaniu kombinezonów podyktowane było koniecznością ich dokładnego sprawdzenia przez osobę, która się tym zajmuje – pyta pani Janina.

Publikacja: 24.05.2019 06:20

Ile czasu ma firma na reklamację i odstąpienie od umowy

Foto: Adobe Stock

W świetle art. 563 § 1 kodeksu cywilnego przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

Czytaj także: Reklamacja: jaki jest termin na odpowiedź

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku