[b]Firma Euro Collection z Ostródy w swoim internetowym serwisie aukcyjnym nie zamieszczała informacji wymaganych przez przepisy prawa przy zawieraniu umów z konsumentem za pomocą opcji "kup teraz".[/b] Nie informowała o prawie odstąpienia konsumenta od umowy bez podania przyczyn w terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy. Nie podawała też wyjątków od tej zasady. Na stronie nie było również informacji o zasadach postępowania reklamacyjnego. Na koniec przedsiębiorca nie podawał nazwy organu, który zarejestrował jego działalność gospodarczą.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał takie postępowanie za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazał firmie zaniechanie takiej praktyki. Ma też zapłacić prawie 1,5 tys. zł kary. [b]Przedsiębiorca jest zobowiązany do udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji[/b]- stwierdził prezes UOKiK. Posiadanie jej jest niezbędne do podjęcia prawidłowej, czyli świadomej i efektywnej, decyzji rynkowej. Niewypełnienie informacyjnych obowiązków przez firmę godzi w interes konsumenta, który ustawodawca uznał za istotny i podlegający ochronie prawnej - dodał prezes.

Ernest Makowski, starszy specjalista z Biura Prasowego UOKiK, przypomina, że kara nakładana przez prezesa urzędu pełni trojaką funkcję: represyjną, prewencyjną i edukacyjną.

- W związku z dynamicznie rozwijającym się sektorem handlu elektronicznego i stale rosnącym zainteresowaniem konsumentów ofertami serwisów zakupowych konieczne jest wymierzanie kary pieniężnej, której wysokość powinna zniechęcać przedsiębiorców do naruszeń prawa polegających na zaniechaniu obowiązku informacyjnego - wyjaśnia Ernest Makowski .

[b]Czytaj więcej [link=http://www.rp.pl/temat/400859.html]o niedozwolonych praktykach[/link] i [link=http://www.rp.pl/temat/55732.html]handlu w Internecie[/link].

Polecamy także nasz [link=http://www.rp.pl/temat/55660.html]serwis dla konsumentów[/link].[/b]