Jeżeli pracodawca nie występuje do PFRON o refundację za któryś miesiąc, to nie powinien kwoty refundacji wpisać do poz. 39 INF-D-P i w kolejnym miesiącu do poz. 47 INF-U-P. Tam wpisuje kwoty refundacji z poz. 56 INF-U-P, jeżeli więc nie ma kwoty refundacji z poz. 56, to jej nie dodaje narastająco.
Gdy jednak pracodawca już tę pozycję poprawił w kwietniu i sprawdził, że nie wpływała ona na uzyskane dofinansowanie za luty i marzec, to nie musi robić korekt.
I tak najważniejsza dla niego będzie informacja np. z poz. 39 z okresu sprawozdawczego grudzień, tj. wyliczona narastająco za 12 miesiąc, którą wykorzysta w rozliczeniu rocznym. Rozliczenie roczne będzie musiał zrobić do 15 lutego 2009 r. na drukach INF-D-R i INF-U-R. Wyliczy m.in. podwyższone koszty (tj. ryczałt + ZUS), które mieszczą się w poz. 38 INF-D-P lub poz. 46 INF-U-P. Jeśli są mniejsze niż koszty płacy, będzie musiał też wyliczyć koszty płacy (tj. wynagrodzenia osiągane z kosztami osobowymi pracodawcy odpowiadającymi składkom na ubezpieczenia społeczne od tych wynagrodzeń), maksymalną wielkość pomocy itd.