Znaki towarowe: słowo „basic” mogło wprowadzać klientów w błąd

Towary sąsiadujące ze sobą na półkach sklepowych powinny różnić się w sposób, który nie wymaga dłuższego zastanowienia i nie budzi wątpliwości.

Aktualizacja: 12.11.2018 13:17 Publikacja: 12.11.2018 07:38

Znaki towarowe: słowo „basic” mogło wprowadzać klientów w błąd

Foto: Adobe Stock

Spór, jaki niedawno rozstrzygnął Naczelny Sąd Administracyjny dotyczył dwóch firm produkujących kosmetyki. Chodziło o prawo ochronne do znaku towarowego „basic". Firma X wniosła do Urzędu Patentowego sprzeciw wobec zarejestrowania tego znaku przez firmę Y. Podniosła, że znak jest łudząco podobny do znaku zarejestrowanego na jego rzecz z wcześniejszym pierwszeństwem.

Kosmetyki należą do towarów powszechnych

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama