Znaki towarowe: słowo „basic” mogło wprowadzać klientów w błąd

Towary sąsiadujące ze sobą na półkach sklepowych powinny różnić się w sposób, który nie wymaga dłuższego zastanowienia i nie budzi wątpliwości.

Aktualizacja: 12.11.2018 13:17 Publikacja: 12.11.2018 07:38

Znaki towarowe: słowo „basic” mogło wprowadzać klientów w błąd

Foto: Adobe Stock

Spór, jaki niedawno rozstrzygnął Naczelny Sąd Administracyjny dotyczył dwóch firm produkujących kosmetyki. Chodziło o prawo ochronne do znaku towarowego „basic". Firma X wniosła do Urzędu Patentowego sprzeciw wobec zarejestrowania tego znaku przez firmę Y. Podniosła, że znak jest łudząco podobny do znaku zarejestrowanego na jego rzecz z wcześniejszym pierwszeństwem.

Kosmetyki należą do towarów powszechnych

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku