Mogą one funkcjonować na rynku bezkolizyjnie - orzekło kolegium w wyroku z 8 marca (sygn. 14/04).
Huta Szkła Tur produkuje butelkę na wódkę w kształcie kałasznikowa. Z kolei warszawska firma Polish Distillers International ma zarejestrowany znak towarowy stylizowany na karabin. Jej szefowie uznali, że wzór przemysłowy butelki przypomina ich znak. Zarzucili mu brak oryginalności.
- Nasza butelka wiernie odwzorowuje w materiale szklanym popularny, produkowany przez polską zbrojeniówkę pistolet maszynowy AK47. Natomiast analiza rysunku przestrzennego znaku towarowego warszawskiej firmy nie da odpowiedzi: czy to jest bardziej butelka w kształcie karabinka automatycznego, czy butelka w kształcie posągu, np. Statuy Wolności z pochodnią -uzasadniał pełnomocnik huty.
Wniosek o rejestrację wzoru użytkowego huty złożony został w 2000 roku. Urzędowa informacja o rejestracji znaku towarowego warszawskiej firmy ogłoszona została dziewięć miesięcy później, w 2001 r. Pełnomocnik huty udowadniał, że znak nie był dostępny i nie mógł być żadną inspiracją przy projektowaniu wzoru. Kolegium Orzekające uznało tę argumentację za słuszną.