Ministerstwo Pracy poinformowało, że zgodnie z projektem Elektronicznej Platformy Usług Publicznych (ePUAP) pojawiła się możliwość elektronicznej rejestracji wniosków o wyznaczenie mediatora. Elektroniczna rejestracja wniosków pozwala na szybki kontakt online z ministerstwem, dzięki czemu strony sporu otrzymują drogą internetową informację o rozpatrywanym wniosku, co znacząco ułatwi i przyspieszy wzajemną komunikację. Internetowe składanie wniosku ma również na celu lepsze przygotowanie wskazanego mediatora.
Dostęp do elektronicznej wersji złożonego wniosku jest możliwy po wpisaniu w przeglądarkę internetową adresu dostępu do bazy danych o sporach zbiorowych http:// 194.181.190.5 oraz zalogowaniu się według następujących parametrów: nazwa użytkownika i hasło, które będą nadawane przez administratora systemu – pracownika departamentu dialogu i partnerstwa społecznego. Login i hasło przyznane danemu pracodawcy lub związkowi zawodowemu składającemu wniosek będą aktywne również gdy dojdzie do kolejnych sporów zbiorowych w przyszłości.
Ministerstwo gwarantuje poufność przekazywanych danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Dane przekazywane przy rejestracji wniosku o wyznaczenie mediatora przeznaczone są wyłącznie do zbierania informacji o charakterze statystycznym.
Wnioski przesyłane, jak dotychczas, pocztą będą nadal rozpatrywane.