Umowa zawarta przez telefon może firmę sporo kosztować

Przedsiębiorca może zawrzeć umowę przez telefon, przyjmując ofertę konsultanta. Jeśli został wprowadzony w błąd, może się bronić.

Aktualizacja: 27.06.2018 21:07 Publikacja: 27.06.2018 19:20

Umowa zawarta przez telefon może firmę sporo kosztować

Foto: 123RF

Rozmowa telefoniczna z osobą proponującą reklamę w sieci może przedsiębiorcę słono kosztować. Niewiele osób, zwłaszcza prowadzących niewielkie firmy, wie, że mogą zawrzeć umowę przez telefon. Niepotrzebne jest, jak w przypadku konsumenta, przesłanie e-mailem kontraktu i późniejsza akceptacja jego treści. Zastosowanie znajduje tu art. 60 kodeksu cywilnego.

Czytaj także: Umowa zawarta przez telefon? Dopiero po potwierdzeniu na piśmie lub e-mailem

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki