Reklama

Krajowa Izba Doradców Podatkowych krytycznie o projekcie ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem

Projekt ustawy sukcesyjnej ma tyle wad, że wręcz zwiększa ilość barier przy przejmowaniu biznesu po śmierci przedsiębiorcy – uważa samorząd.

Publikacja: 26.04.2018 08:39

Krajowa Izba Doradców Podatkowych krytycznie o projekcie ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem

Foto: Adobe Stock

Rządowy projekt ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej jest bublem prawnym – ocenia Krajowa Izba Doradców Podatkowych. Władze tego samorządu w piśmie wysłanym do Sejmu zwracają uwagę, że chociaż cel samej ustawy jest słuszny, to poszczególne rozwiązania wcale go nie realizują.

Przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych, prof. dr hab. Adam Mariański zwraca uwagę, że projektodawca całkowicie pomija problemy z dziedziczeniem przedsiębiorstwa zmarłej osoby fizycznej przez kilku spadkobierców. Dotyczy to zarówno możliwości wspólnego kontynuowania działalności gospodarczej spadkodawcy, jak i wstąpienia w te prawa tylko niektórych ze spadkobierców, a tym samym rozliczeń między nimi.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama