Znak towarowy - co wpływa na jego wartość

Marka to nie tylko znak lub nazwa – to także wartość dodana. To także uczucie, emocje, które konsument odczuwa wobec nazwy lub symbolu, a zatem – zdecydowanie więcej niż tylko znak towarowy. Jednak z prawnego punktu widzenia to znak reprezentuje w najbardziej zbliżony sposób to, co intuicyjnie wiąże się z marką. Od czego zatem zależy wartość marki, znaku towarowego?

Publikacja: 23.03.2018 05:50

Znak towarowy - co wpływa na jego wartość

Foto: Adobe Stock

Bez wątpienia znak towarowy to jedna z podstawowych wartości każdej firmy. Wśród najcenniejszych znaków towarowych znajdują się między innymi Google, Apple, Amazon i Coca-Cola.

Czym jest znak towarowy? Najprościej rzecz ujmując, znak towarowy to oznaczenie, które pozwala na odróżnienie jednego przedsiębiorcy od drugiego. Takie oznaczenie można zarejestrować w odpowiednim urzędzie patentowym i uzyskać na nie tak zwane prawo z rejestracji.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku