Kierunek dla firm – w stronę obiegu całkowicie zamkniętego

Ocena całego cyklu życia produktu to hasło kluczowe dla formułowania nowego modelu gospodarki. Jaki on będzie i co oznacza dla przedsiębiorców?

Publikacja: 16.03.2018 05:10

Kierunek dla firm – w stronę obiegu całkowicie zamkniętego

Foto: 123RF

16 stycznia 2018 r. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii udostępniło do konsultacji publicznych projekt Mapy drogowej transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym. Mapa w szczególności ma zidentyfikować działania na rzecz zwiększenia wydajności wykorzystania zasobów i ograniczenia powstawania odpadów. Obejmuje ona jednak o wiele szerszy zakres działań. Ma kompleksowo zaproponować narzędzia służące przejściu od gospodarki linearnej do gospodarki o obiegu zamkniętym. Ponadto ma być jednym z elementów realizacji celu głównego Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, czyli tworzenia warunków dla wzrostu dochodów mieszkańców Polski przy jednoczesnym wzroście spójności w wymiarze społecznym, ekonomicznym i terytorialnym. Planowane jest przyjęcie Mapy drogowej w postaci uchwały Rady Ministrów w 2018 r., a realizacja działań przewidzianych w dokumencie nastąpi najprawdopodobniej do 2025 r. jak przewiduje to Strategia na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku