RODO: klient musi wiedzieć, na co się godzi

Poinformowana osoba to taka, która posiada odpowiednią wiedzę - mówi Dominik Lubasz w rozmowie z Szymonem Cydzikiem.

Aktualizacja: 04.03.2018 14:52 Publikacja: 03.03.2018 13:30

RODO: klient musi wiedzieć, na co się godzi

Foto: 123rf

Czy po wejściu w życie nowego unijnego rozporządzenia będą ważne dotychczasowe zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Dr Dominik Lubasz, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy: Ogólne rozporządzenie nie wprowadza żadnych przepisów przejściowych. Nie reguluje dopuszczalności przetwarzania danych osobowych, dokonywanego na podstawie dotychczasowych przepisów po 25 maja 2018 r. Jedyne odniesienie do kwestii dotychczasowych zgód znajduje się w motywach rozporządzenia, czyli w części nienormatywnej. Brzmi mniej więcej tak: przetwarzanie, które trwa w dniu rozpoczęcia stosowania rozporządzenia i dalej będzie się toczyło, powinno być dostosowane do przepisów rozporządzenia przed tym dniem. Jeśli chodzi o zgodę jako przesłankę legalizacyjną przetwarzania, napisano, że administratorzy nie muszą jej ponownie odbierać, jeżeli pierwotny sposób jej wyrażenia odpowiada warunkom rozporządzenia. Cały problem w tym, czy dotychczas pobierane zgody spełniają warunki rozporządzenia czy nie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku