To przewoźnik zapłaci za brak ważnej wizy pasażera

Przedsiębiorca zajmujący się przewozem osób powinien sprawdzić posiadanie przez swojego pasażera dokumentu uprawniającego do wjazdu i pobytu na terytorium Polski. Obowiązek ten mieści się w wymaganiach dotyczących należytej staranności przy prowadzeniu działalności gospodarczej.

Publikacja: 16.02.2018 05:40

To przewoźnik zapłaci za brak ważnej wizy pasażera

Foto: Fotorzepa, Robert Wójcik

Taki wniosek płynie z niedawnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Rozpatrywał on sprawę nałożenia kary na przedsiębiorcę, zajmującego się przewozem osób w międzynarodowym transporcie drogowym.

Trzy tysiące euro kary

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025