Reklama

Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Dystrybucja selektywna może być doskonałym rozwiązaniem dla właścicieli produktów luksusowych, pozwalając im na kontrolę sposobu sprzedaży tych produktów na określonym terytorium.

Publikacja: 30.01.2018 16:56

Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Foto: Adobe Stock

Właściciel, który chce dystrybuować swoje produkty w określonej jurysdykcji, w systemie dystrybucji selektywnej jest uprawniony wskazać określone kryteria takiej dystrybucji, w szczególności może dokonać wyboru dystrybutora, który będzie miał prawo do odsprzedaży tych produktów oraz wskazania jak te produkty mają być sprzedawane. Dystrybucja selektywna pozwala także odmówić sprzedaży produktów podmiotom, którzy nie spełniają ich kryteriów. Dystrybucja selektywna musi być jednak zgodna z prawem konkurencji, zarówno krajowym jak i Unii Europejskiej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama