Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Dystrybucja selektywna może być doskonałym rozwiązaniem dla właścicieli produktów luksusowych, pozwalając im na kontrolę sposobu sprzedaży tych produktów na określonym terytorium.

Publikacja: 30.01.2018 16:56

Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Foto: Adobe Stock

Właściciel, który chce dystrybuować swoje produkty w określonej jurysdykcji, w systemie dystrybucji selektywnej jest uprawniony wskazać określone kryteria takiej dystrybucji, w szczególności może dokonać wyboru dystrybutora, który będzie miał prawo do odsprzedaży tych produktów oraz wskazania jak te produkty mają być sprzedawane. Dystrybucja selektywna pozwala także odmówić sprzedaży produktów podmiotom, którzy nie spełniają ich kryteriów. Dystrybucja selektywna musi być jednak zgodna z prawem konkurencji, zarówno krajowym jak i Unii Europejskiej.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?