Reklama
Rozwiń

Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Dystrybucja selektywna może być doskonałym rozwiązaniem dla właścicieli produktów luksusowych, pozwalając im na kontrolę sposobu sprzedaży tych produktów na określonym terytorium.

Publikacja: 30.01.2018 16:56

Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Foto: Adobe Stock

Właściciel, który chce dystrybuować swoje produkty w określonej jurysdykcji, w systemie dystrybucji selektywnej jest uprawniony wskazać określone kryteria takiej dystrybucji, w szczególności może dokonać wyboru dystrybutora, który będzie miał prawo do odsprzedaży tych produktów oraz wskazania jak te produkty mają być sprzedawane. Dystrybucja selektywna pozwala także odmówić sprzedaży produktów podmiotom, którzy nie spełniają ich kryteriów. Dystrybucja selektywna musi być jednak zgodna z prawem konkurencji, zarówno krajowym jak i Unii Europejskiej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego