Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Dystrybucja selektywna może być doskonałym rozwiązaniem dla właścicieli produktów luksusowych, pozwalając im na kontrolę sposobu sprzedaży tych produktów na określonym terytorium.

Publikacja: 30.01.2018 16:56

Producent może zakazać swoim dystrybutorom selektywnym niektórych form sprzedaży online

Foto: Adobe Stock

Właściciel, który chce dystrybuować swoje produkty w określonej jurysdykcji, w systemie dystrybucji selektywnej jest uprawniony wskazać określone kryteria takiej dystrybucji, w szczególności może dokonać wyboru dystrybutora, który będzie miał prawo do odsprzedaży tych produktów oraz wskazania jak te produkty mają być sprzedawane. Dystrybucja selektywna pozwala także odmówić sprzedaży produktów podmiotom, którzy nie spełniają ich kryteriów. Dystrybucja selektywna musi być jednak zgodna z prawem konkurencji, zarówno krajowym jak i Unii Europejskiej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście