Klient rezygnuje, biuro podróży nie płaci podatku

Opłata za wycofanie się z wyjazdu nie jest wynagrodzeniem za usługę, ale rekompensatą za straty firmy turystycznej. Nie podlega więc VAT.

Aktualizacja: 24.11.2017 06:14 Publikacja: 23.11.2017 16:53

Klient rezygnuje, biuro podróży nie płaci podatku

Foto: 123RF

Mamy dobrą wiadomość dla branży turystycznej. Skarbówka wyjaśniała w najnowszej interpretacji, w jaki sposób biura podróży powinny rozliczyć karne opłaty pobierane od klientów, którzy rezygnują z wyjazdu, zmieniają jego termin lub oddają swoje miejsce innej osobie. Fiskus zgodził się, że jest to rekompensata za straty, która pozostaje poza zakresem VAT.

Z pytaniem wystąpiło biuro podróży, które organizuje wycieczki krajowe i zagraniczne. Warunkiem wyjazdu jest podpisanie umowy i wpłata zaliczki stanowiącej określony procent (np. 25 proc.) ceny imprezy. Pozostałą część uczestnik płaci w określonym terminie przed wyjazdem.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji