Aktualizacja: 24.11.2017 06:14 Publikacja: 23.11.2017 16:53
Foto: 123RF
Mamy dobrą wiadomość dla branży turystycznej. Skarbówka wyjaśniała w najnowszej interpretacji, w jaki sposób biura podróży powinny rozliczyć karne opłaty pobierane od klientów, którzy rezygnują z wyjazdu, zmieniają jego termin lub oddają swoje miejsce innej osobie. Fiskus zgodził się, że jest to rekompensata za straty, która pozostaje poza zakresem VAT.
Z pytaniem wystąpiło biuro podróży, które organizuje wycieczki krajowe i zagraniczne. Warunkiem wyjazdu jest podpisanie umowy i wpłata zaliczki stanowiącej określony procent (np. 25 proc.) ceny imprezy. Pozostałą część uczestnik płaci w określonym terminie przed wyjazdem.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas