Reklama
Rozwiń

Sprzedaż pod przykrywką zaproszenia na badania to nieuczciwa praktyka

Przedsiębiorca powinien poinformować w zaproszeniu czy organizuje badania medyczne, czy sprzedaż towarów. Jeśli tego nie robi, to dopuszcza się nieuczciwej praktyki.

Publikacja: 04.10.2017 05:50

Telemarketerzy zapraszali na badanie medyczne, które okazywało się sprzedażą pościeli

Telemarketerzy zapraszali na badanie medyczne, które okazywało się sprzedażą pościeli

Foto: shutterstock

Jeżeli pod przykrywką badań, pokazu lub degustacji ma być prowadzona sprzedaż, to już w zaproszeniu do potencjalnych klientów należy ujawnić handlowy cel takiej praktyki. Jeśli tak nie jest, przedsiębiorca naraża się na zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów poprzez stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Za takie naruszenie, oprócz utraty reputacji, czy ryzyka, że o przedsiębiorstwie w złym kontekście dowiedzą się konsumenci, przedsiębiorcy grożą kary finansowe. W świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów może to być nawet 10 proc. obrotu firmy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego