Reklama

Przetargi: Własne oświadczenie nie zastąpi urzędowego potwierdzenia

Choć organizujący przetarg powinien korzystać z systemu e-Certis, może, gdy uzna to za stosowne, domagać się niewymienionych w nim dokumentów.

Publikacja: 14.07.2017 07:30

Przetargi: Własne oświadczenie nie zastąpi urzędowego potwierdzenia

Foto: 123RF

Sprawdzenie, jakie zaświadczenia są wymagane w procedurach zamówień publicznych w UE, umożliwia system informatyczny e-Certis. Mogą z niego korzystać zarówno firmy planujące udział w przetargu w innym kraju, jak i nabywcy publiczni oceniający oferty firm zagranicznych. Jest to jednak tylko pomocnicza baza danych, a informacje w niej zawarte nie mają charakteru wiążącego – stwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza.

Sprawa dotyczyła skargi brytyjskiej spółki biorącej udział w przetargu organizowanym przez polski szpital. Zamawiający wezwał do przedstawienia dokumentu potwierdzającego niekaralność członków zarządu. W odpowiedzi spółka przysłała oświadczenie złożone przed notariuszem (co było wystarczające według e-Certis). Szpital domagał się jednak przedłożenia zaświadczenia wydanego przez odpowiedni urząd brytyjski. Wobec jego braku odrzucił ofertę (jedyną dotyczącą tego pakietu). Zatrzymał też wadium w wysokości 96 tys. zł.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama