Wniosek o wydanie świadectwa pracy w postaci papierowej lub elektronicznej

Nie wiadomo, jak rozumieć postać elektroniczną, którą pracownik może się posłużyć składając wniosek o wydanie świadectwa pracy. Wątpliwości dotyczą również kwestii przechowywania dokumentu złożonego w tej formie.

Publikacja: 11.05.2017 07:00

Wniosek o wydanie świadectwa pracy w postaci papierowej lub elektronicznej

Od 1 stycznia 2017 r. w kodeksie pracy pojawiła się nowa instytucja, a mianowicie wniosek w „postaci papierowej lub elektronicznej". Zgodnie z nowym brzmieniem art. 97 § 1

k.p. pracownik, który – mimo nawiązania z nim kolejnej umowy o pracę w ciągu 7 dni od rozwiązania poprzedniej – chce otrzymać świadectwo pracy za zakończony okres zatrudnienia, składa wniosek o jego wydanie w postaci papierowej lub elektronicznej. Jednocześnie całkiem niedawno w orzecznictwie Sądu Najwyższego pojawiła się wypowiedź, w której przy okazji analizy sprawy odwołania pracownika z urlopu stwierdzono, że pracodawca odwołując pracownika z urlopu powinien to uczynić w jednoznacznym oświadczeniu woli. A jeśli składa je w formie elektronicznej, to stosuje się do niego zasady dotyczące doręczania takich oświadczeń woli wynikające z kodeksu cywilnego (wyrok SN z 8 marca 2017 r., II PK 26/16).

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?