Aktualizacja: 25.04.2017 08:18 Publikacja: 25.04.2017 08:18
Foto: Fotolia
Ochroną dziedzictwa najsłynniejszego polskiego kompozytora zajmuje się Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (NIFC). Wspiera go w tym Urząd Patentowy, który firmy chcące zarejestrować znak towarowy zawierający nazwisko lub wizerunek kompozytora uprzedza, że muszą najpierw uzyskać akceptację Instytutu. Obie te instytucje zorganizowały w poniedziałek konferencję poświęconą ochronie Chopina.
NIFC za wyrażenie zgody na używanie znaku w celach komercyjnych pobiera opłaty: 1000–2000 zł rocznie i procent od uzyskanych zysków. Środki z opłat idą na utrzymanie ochrony znaku towarowego w Polsce i innych krajach.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas