Zmiana regulaminu sklepu internetowego tylko z poszanowaniem praw konsumenta - wyrok SOKiK

W relacjach na linii konsument – przedsiębiorca nie powinno być miejsca na dyskomfort, poczucie dezinformacji i niepewności – przypomniał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Aktualizacja: 16.04.2017 07:13 Publikacja: 15.04.2017 02:00

Zmiana regulaminu sklepu internetowego tylko z poszanowaniem praw konsumenta - wyrok SOKiK

Foto: Fotolia

„Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie" – takie postanowienie znalazło się w regulaminie opublikowanym na stronie e-sklepu należącego do Agnieszki B. Pięć osób wystąpiło z powództwem o uznanie postanowienia za niedozwolone i zakazanie wykorzystywania go w obrocie z konsumentami.

Autorom pozwu nie podobało się to, że zakwestionowane postanowienie w sposób sprzeczny z prawem uprawnia przedsiębiorcę do jednostronnej zmiany umowy bez wskazania ważnych powodów, które by je uzasadniały, a także odpowiedniego terminu przejściowego. Tym samym wypełnia ono hipotezę art. 385

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki