Prywatność w obrocie handlowym w internecie

Unijny prawodawca zaproponował nowe standardy dotyczące zasad komunikacji elektronicznej i związanej z nią ochrony prywatności. Nowe rozporządzenie o e-prywatności będzie miało zastosowanie do wszystkich dostawców usług łączności elektronicznej. Obejmie ono także przedsiębiorców niebędących tradycyjnymi operatorami telekomunikacyjnymi, np. dostawców takich treści jak wiadomości tekstowe czy usługi pocztowe.

Publikacja: 14.04.2017 06:50

Prywatność w obrocie handlowym w internecie

Foto: 123RF

Komisja Europejska opublikowała w styczniu projekt rozporządzenia o ochronie prywatności i danych osobowych w obrocie elektronicznym uchylającego dyrektywę 2002/58/EC („rozporządzenie o e-prywatności"). Aktualnie na poziomie unijnym kwestie te uregulowane są dyrektywą 2002/58/EC Parlamentu Europejskiego i Rady z 12 lipca 2002 r. w sprawie przetwarzania danych osobowych oraz ochrony prywatności w sektorze komunikacji elektronicznej (dalej: dyrektywa).

Konsumenci i przedsiębiorcy coraz częściej polegają na usługach elektronicznych, ograniczając komunikację z wykorzystaniem tradycyjnych metod. Dynamiczny rozwój technologiczny spowodował, że mimo iż podstawowe zasady dyrektywy nadal zachowują ważność – pojawiła się konieczność stworzenia regulacji przy zachowaniu technologicznej neutralności ich ram. Pogłębiająca się interakcja między światową gospodarką, nowymi technologiami i globalną geopolityką przyczyniła się do istotnych zmian w zakresie stylu życia obywateli UE, organizacji przedsiębiorstw oraz komunikacji. Zarówno przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne poszukują nowych rozwiązań technologicznych, a ich daleko idąca elastyczność umożliwia łatwiejszą modyfikację oraz rearanżację wykorzystywanych środków. Z tego powodu przed unijnym prawodawcą ponownie zmaterializowała się potrzeba wprowadzenia nowych zasad w tym zakresie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama