Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak uchylić zbędne regulaminy pracy i płac

Od 2017 r. firmy zatrudniające do 49 pracowników nie muszą posiadać regulaminów pracy ani wynagradzania. Wprowadzone wcześniej akty zachowują jednak ważność. Pracodawca, który chce z nich zrezygnować, musi zachować odpowiednią procedurę.

Publikacja: 12.01.2017 05:40

Jak uchylić zbędne regulaminy pracy i płac

Foto: 123RF

Kodeks pracy wprowadza dwa istotne z punktu widzenia pracowników akty wewnętrzne – regulamin wynagradzania oraz regulamin pracy. Zasady ich tworzenia regulują odpowiednio art. 772 oraz 104. Od 1 stycznia 2017 r. przepisy te przewidują, że obowiązek tworzenia obydwu aktów dotyczy co do zasady pracodawców zatrudniających co najmniej 50 etatowców, a nie jak dotąd 20. Mniejsze firmy muszą to zrobić, gdy zażąda tego związek zawodowy.

Brak regulacji

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Reklama
Reklama