Aktualizacja: 28.10.2016 02:00 Publikacja: 28.10.2016 02:00
Foto: 123RF
Jednym z podstawowych obowiązków organów administracji publicznej zamierzających przeprowadzić kontrolę działalności gospodarczej przedsiębiorcy jest obowiązek uprzedniego doręczenia zawiadomienia informującego o planowanej kontroli i jej zakresie. Regulacja ta, mająca na celu przede wszystkim ochronę przedsiębiorców, uznawana jest za dosyć kontrowersyjną. Daje bowiem firmie możliwość przygotowania się do kontroli. Taki był jednak cel ustawodawcy i organy administracji muszą te przepisy respektować. Przedsiębiorcy powinni natomiast pamiętać o przyznanych im uprawnieniach, ponieważ organy administracji często podchodzą do tego obowiązku dosyć powierzchownie. Naruszenie zaś przepisów w tym zakresie może rzutować na całe postępowanie dowodowe i w konsekwencji na prawidłowość wydanego rozstrzygnięcia.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas