Jak zabłysnąć w czasie rekrutacji - rady dla kandydatów do pracy

Zatrudnianie personelu przez przedsiębiorcę jest sztuką, od której zależy sukces jego firmy. Potencjalna wartość pracownika nie wynika jedynie z dyplomu ukończenia studiów, ale z nabytych umiejętności, doświadczeń oraz pracowitości i zaangażowania.

Aktualizacja: 30.09.2016 11:12 Publikacja: 30.09.2016 02:00

Jak zabłysnąć w czasie rekrutacji - rady dla kandydatów do pracy

Foto: 123RF

Niezależnie od doświadczenia, potencjalny pracownik musi umieć zaprezentować się w najlepszym świetle podczas całego procesu rekrutacji, który zaczyna się już od momentu wysłania CV. Kluczowym etapem selekcji pracowników jest rozmowa. Podczas bezpośredniego kontaktu pracodawca uzyskuje informacje o kandydacie poprzez zadawanie starannie dobranych pytań. Służy to sprawdzeniu faktycznych kwalifikacji oraz pożądanych cech charakteru. Podczas rozmowy także pracownik ma szansę dowiedzieć się więcej o oferowanym stanowisku oraz warunkach zatrudnienia. Jako dyrektor dwóch międzynarodowych spółek przez lata przeprowadziłem setki rozmów z potencjalnymi pracownikami. Niektóre z nich były interesujące, inne przeciętne, a jeszcze inne zatrważające. A oto kilka wartościowych wskazówek, dzięki którym szanse kandydata na zatrudnienie w procesie rekrutacji wzrosną.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki