W opinii urzędu antymonopolowego firma bezprawnie informowała konsumentów o podwyższeniu abonamentu za Internet. Zgodnie z wydaną decyzją (nie jest prawomocna) spółka musi oddać konsumentom nienależnie pobrane opłaty. Jest to efekt wykorzystania przez prezesa UOKiK tzw. rekompensaty publicznej. Ponadto za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożona na przedsiębiorcę kara wyniosła ponad 800 tys. zł.
UOKiK stwierdził, że spółka bezprawnie poinformowała konsumentów o zmianie wysokości abonamentu za dostęp do Internetu. Wszystko dlatego, że w umowach zawartych z klientami zabrakło klauzuli modyfikacyjnej, która wskazywałaby kiedy i w jakiej sytuacji cena może ulec zmianie. – W takiej sytuacji spółka nie powinna jednostronnie zmieniać umów. Praktyka przedsiębiorcy narusza dobre obyczaje, gdyż podwyżka uzależniona była wyłącznie od woli operatora. Konsument mógł płacić wyższą cenę lub wypowiedzieć umowę, nie miał możliwości korzystania z dotychczasowej oferty – tłumaczy Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Treść decyzji (Decyzja nr RBG 5/2016), a szczególnie zawarte w niej uzasadnienie może być interesującą lekturą dla wszystkich firm, które posługują się wzorcami umów (regulaminami, ogólnymi warunkami umów), oferując swoje usługi konsumentom. I dotyczy to w równym stopniu także firm działających w innych branżach, nie tylko związanych z telekomunikacją.