Reklama

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - na co zwracać uwagę?

Jeżeli miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego są już uchwalone, to znacząco determinują zakres możliwych inwestycji na danym terenie.

Publikacja: 07.09.2016 05:40

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - na co zwracać uwagę?

Foto: www.sxc.hu

Obejmują one 30 proc. powierzchni kraju. W większości przypadków stanowią fakultatywny instrument planowania przestrzennego. Przedsiębiorca zawsze stanie przed dylematem, gdy zastanawia się nad nabyciem konkretnej nieruchomości i analizuje często rozbudowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Na co przede wszystkim powinien zwrócić uwagę?

W pierwszej kolejności musi sprawdzić, jakie jest wyznaczone w planie przeznaczenie terenu. Pojęcie „przeznaczenie terenu" różni się od pojęcia „zagospodarowanie terenu". To pierwsze oznacza możliwość podejmowania zróżnicowanych wariantów. „Zagospodarowanie terenu" to natomiast skonkretyzowane działanie, wybranie jednego z tych wariantów. Dlatego błędem jest utożsamianie tych pojęć i w konsekwencji przyjmowanie, że wyznaczająca sposób zagospodarowania terenu decyzja o warunkach zabudowy to w gruncie rzeczy to samo, co wyznaczający przeznaczenie terenu plan miejscowy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama