Aktualizacja: 24.08.2016 07:00 Publikacja: 24.08.2016 07:00
UOKiK skutecznie identyfikuje antykonsumenckie zjawiska.
Foto: 123RF
Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że mogą zostać zobowiązani do udzielenia rekompensaty swoim klientom. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje zgodność zachowań przedsiębiorców z zakazem praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W takiej sprawie prezes UOKiK, poza nałożeniem sankcji pieniężnej w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu przedsiębiorcy, może określić obowiązek usunięcia skutków naruszenia lub przyjąć od przedsiębiorcy zobowiązanie do podjęcia działań do tego zmierzających, w drodze tzw. rekompensaty publicznej. Te ostatnie środki coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzia mające prowadzić do skutecznego i trwałego eliminowania zjawisk antykonsumenckich. Dowodzi tego jedna z ostatnich decyzji prezesa UOKiK dotycząca praktyki stosowanej przez jeden z banków. Efektem postępowania prowadzonego przez UOKiK jest przyjęcie przez bank zobowiązania do zmiany praktyki i zrekompensowania strat konsumentom. Rekompensata zakłada zwrot przez bank 100 zł klientom, którym bank nie udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas