Przedsiębiorca musi prowadzić książkę kontroli

W razie wszczęcia kontroli podatnik powinien niezwłocznie okazać urzędnikowi przeprowadzającemu czynności w jego firmie książkę kontroli albo poświadczone za zgodność kopie jej fragmentów lub wydruki z systemu informatycznego.

Publikacja: 18.08.2016 06:40

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę działalność gospodarczą. Czy jako przedsiębiorca – podatnik muszę prowadzić książkę kontroli? Nie jest mi ona potrzebna. Do czego ma służyć? - pyta czytelnik.

Prowadzenie działalności gospodarczej w obecnych czasach to nie lada wyzwanie dla podatników. W gąszczu przepisów może się zgubić niejeden z nich. Jeden z obowiązków osób prowadzących własną firmę to prowadzenie i posiadanie książki kontroli. Kwestie związane z jej prowadzeniem reguluje ustawa z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (dalej: ustawa).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki