Przedsiębiorca musi prowadzić książkę kontroli

W razie wszczęcia kontroli podatnik powinien niezwłocznie okazać urzędnikowi przeprowadzającemu czynności w jego firmie książkę kontroli albo poświadczone za zgodność kopie jej fragmentów lub wydruki z systemu informatycznego.

Publikacja: 18.08.2016 06:40

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę działalność gospodarczą. Czy jako przedsiębiorca – podatnik muszę prowadzić książkę kontroli? Nie jest mi ona potrzebna. Do czego ma służyć? - pyta czytelnik.

Prowadzenie działalności gospodarczej w obecnych czasach to nie lada wyzwanie dla podatników. W gąszczu przepisów może się zgubić niejeden z nich. Jeden z obowiązków osób prowadzących własną firmę to prowadzenie i posiadanie książki kontroli. Kwestie związane z jej prowadzeniem reguluje ustawa z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (dalej: ustawa).

Pozostało 94% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką