Reklama
Rozwiń

Przedsiębiorca musi prowadzić książkę kontroli

W razie wszczęcia kontroli podatnik powinien niezwłocznie okazać urzędnikowi przeprowadzającemu czynności w jego firmie książkę kontroli albo poświadczone za zgodność kopie jej fragmentów lub wydruki z systemu informatycznego.

Publikacja: 18.08.2016 06:40

Foto: www.sxc.hu

- Prowadzę działalność gospodarczą. Czy jako przedsiębiorca – podatnik muszę prowadzić książkę kontroli? Nie jest mi ona potrzebna. Do czego ma służyć? - pyta czytelnik.

Prowadzenie działalności gospodarczej w obecnych czasach to nie lada wyzwanie dla podatników. W gąszczu przepisów może się zgubić niejeden z nich. Jeden z obowiązków osób prowadzących własną firmę to prowadzenie i posiadanie książki kontroli. Kwestie związane z jej prowadzeniem reguluje ustawa z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (dalej: ustawa).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama