Postępowanie administracyjne: kiedy i na co można się poskarżyć

Wniesienie przez przedsiębiorcę skargi uruchamia specyficzne, jednoinstancyjne postępowanie administracyjne.

Publikacja: 30.07.2016 09:30

Postępowanie administracyjne: kiedy i na co można się poskarżyć

Przedsiębiorcy przy okazji kontaktów z administracją publiczną mają zwykle sporo uwag do jej działania. Mogą one dotyczyć różnych kwestii – np. sposobu załatwienia konkretnej sprawy czy też jej terminowości. Ustawodawca przewidział w kodeksie postępowania administracyjnego specjalny tryb kierowania skarg w takich sprawach.

Zgodnie z art. 227 kodeksu postępowania administracyjnego przedmiotem skargi może być:

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025