Postępowanie administracyjne: kiedy i na co można się poskarżyć

Wniesienie przez przedsiębiorcę skargi uruchamia specyficzne, jednoinstancyjne postępowanie administracyjne.

Publikacja: 30.07.2016 09:30

Postępowanie administracyjne: kiedy i na co można się poskarżyć

Przedsiębiorcy przy okazji kontaktów z administracją publiczną mają zwykle sporo uwag do jej działania. Mogą one dotyczyć różnych kwestii – np. sposobu załatwienia konkretnej sprawy czy też jej terminowości. Ustawodawca przewidział w kodeksie postępowania administracyjnego specjalny tryb kierowania skarg w takich sprawach.

Zgodnie z art. 227 kodeksu postępowania administracyjnego przedmiotem skargi może być:

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń